Privacybeleid

Wij geven om uw privacy. Daarom willen we u zo uitgebreid mogelijk informeren over wat er gebeurt met de persoonsgegevens die u ons toevertrouwt. In dit Privacybeleid (hierna: beleid) vindt u alle informatie over welke persoonsgegevens we verzamelen; waarom we ze verzamelen; hoe lang we ze opslaan; wat uw rechten zijn en hoe u ze kunt uitoefenen.

Zorgvuldige verwerking

Eén ding is zeker: uw persoonsgegevens worden bij ons zorgvuldig verwerkt en beveiligd. Bij onze verwerking houden wij ons aan de eisen die de privacywetgeving stelt. Dat betekent onder andere dat:

  • wij duidelijk vermelden met welke doeleinden wij persoonsgegevens verwerken. Dat doen wij via deze privacyverklaring, maar lees ook ons cookiebeleid;
  • wij onze verzameling van persoonsgegevens beperken tot alleen de persoonsgegevens die nodig zijn voor legitieme doeleinden;
  • wij u eerst om toestemming vragen om uw persoonsgegevens te verwerken in gevallen waarin uw toestemming is vereist;
  • wij passende beveiligingsmaatregelen nemen om uw persoonsgegevens te beschermen en dat ook eisen van partijen die in onze opdracht persoonsgegevens verwerken;
  • wij uw recht respecteren om uw persoonsgegevens op uw aanvraag ter inzage te bieden, te corrigeren of te verwijderen.

Wie zijn we?

De persoonsgegevens die worden verzameld op onze website worden beheerd door Gereedschap Plaza V.O.F., gevestigd aan de Maria van Reigersbergenweg 1, 4254EE Sleeuwijk (KvK: 90279670).

Gereedschap Plaza V.O.F. is de verwerkingsverantwoordelijke van uw persoonsgegevens. Dat betekent dat wij de doeleinden en de middelen voor de verwerking van uw persoonsgegevens bepalen.

Wie wordt beschermd door dit Beleid?

Dit beleid is enkel van toepassing op de persoonsgegevens die Gereedschap Plaza V.O.F. verwerkt als verwerkingsverantwoordelijke. Dit Beleid is van toepassing op de verwerking van de persoonsgegevens van consumenten (particulieren) en zakelijke klanten (bedrijven) die direct of indirect contact hebben (gehad) met ons. We krijgen de gegevens rechtstreeks van u als u onze website bezoekt, een account aanmaakt, contact zoekt met onze klantenservice, deelneemt aan marktonderzoek, enquêtes, acties of events.

Welke persoonsgegevens gebruiken we?

Bij een bezoek aan onze website verkrijgen wij bepaalde gegevens van u. Dat kunnen persoonsgegevens zijn. Wij bewaren en gebruiken uitsluitend de persoonsgegevens die door u worden opgegeven in het kader van de door u gevraagde dienst of waarvan bij opgave duidelijk is dat ze aan ons worden verstrekt om te verwerken.

Waarvoor gebruiken we uw persoonsgegevens?

Juridische gronden

Wij hebben uw gegevens van u nodig vanwege de contractuele afspraken tussen u en ons, zoals uw aankoop van een product, de bezorging, uw retour of uw recht op garantie. Daarnaast kunnen we uw gegevens gebruiken bij een gerechtvaardigd belang of als we uw toestemming daarvoor hebben ontvangen. Dit geldt o.a. bij reviews, klanttevredenheidsonderzoek, contact met de klantenservice, bezoek van onze Website, nieuwsbrieven (e-mails), acties en social media. We kunnen ook een wettelijke verplichting hebben om uw gegevens te gebruiken, bijvoorbeeld wanneer we fraude vermoeden.

Specifieke doeleinden

Afhandelen bestelling

Wij hebben uw naam, adres en woonplaats nodig voor het afhandelen van de bestelling en de bezorging van de door u bestelde producten. In het kader van de bestellingsafwikkeling ontvangt de door ons ingezette transporteur (zoals PostNL en DHL) de noodzakelijke gegevens voor de bestellings- en leveringsafwikkeling.

Ook kan het zijn dat de bestelling (deels) wordt afgewikkeld door onze distributiepartners en/of leveranciers. Deze partijen ontvangen uw naam en bezorgadres zodat zij uw bestelling kunnen verwerken en leveren.

Klantenservice & communicatie

U kunt met ons bellen, whatsappen,  mailen, en het contact formulier invullen via onze website. Wij registreren hierbij gegevens over het telefoon-, chat-, en de mailconversatie. Daarnaast maken wij notities die wij opslaan. Op deze wijze kunnen we snel helpen als u contact met ons opneemt. Daarnaast is uw telefoonnummer en e-mailadres voor ons uiteraard van belang om snel contact met u op te kunnen nemen over uw bestelling. Wij analyseren de contactmomenten om onze service en diensten te verbeteren.

Account

Wij maken voor u in ons systeem een klantaccount aan. Hierin staan uw persoonlijke gegevens, zoals naam, telefoonnummer, E-mailadres, aflever- en factuuradres en orderhistorie. Hierdoor hoeft u niet iedere keer al uw gegevens opnieuw in te voeren. Ook vind u hier gegevens over uw eerdere en openstaande bestellingen. U kunt inloggen met uw e-mailadres en persoonlijke wachtwoord.

Verder verzamelt onze webserver (als onderdeel van zijn normale functies) de volgende informatie van iedereen die onze website bezoekt: uw IP‑adres, uw internetprovider, de software, het type en de taal van uw browser, de zoekmachine en trefwoorden die u gebruikte om de website te vinden, de datum en het tijdstip waarop u de website bezocht, de pagina’s op de website die u bezocht, de pagina’s van andere websites vanwaar u hebt doorgeklikt naar de website. Die informatie wordt verzameld met cookies. Meer informatie over cookies en verwerking van (persoons)gegevens kunt u terugvinden in ons cookiebeleid.

Afhandelen betaalverkeer

Wij maken gebruik van een beveiligde betaalomgeving waarin u op verschillende manieren kunt betalen. U betaalt altijd vanuit een beveiligde betaalomgeving (een SSL-verbinding die u herkent aan het “groene slotje” in uw browser). Voor betalingen maken wij gebruik van onze partner Mollie.com. Mollie.com heeft uw naam en adresgegevens van ons gekregen om de betaling te kunnen verwerken. Van Mollie.nl krijgen wij uiteindelijk feedback of de betaling al dan niet gelukt is, dat koppelen wij aan uw geplaatste bestelling. U kunt op de volgende manieren betalen: iDEAL, overboeking, PayPal, Klarna Achteraf Betalen en Klarna Betaal in 3 delen

Nieuwsbrief / marketingpromoties

U kunt zich inschrijven voor onze nieuwsbrieven en marketingpromoties. Hiermee blijft u op de hoogte van onze aanbiedingen, acties en het laatste nieuws. Voor het verzenden van de nieuwsbrieven / dagaanbiedingen gebruiken wij het door u opgegeven e-mailadres en hebben hiervoor uw bevestiging nodig dat u als eigenaar van het e-mailadres akkoord gaat met de ontvangst. We kunnen u ook via deze e-mails persoonlijke aanbevelingen geven, tenzij u heeft aangegeven dit niet wenselijk te vinden. Deze persoonlijke aanbevelingen zijn gebaseerd op uw aankopen, reviewverzoeken en bezoekgeschiedenis. Indien u liever geen nieuwsbrieven en/of dagaanbiedingen van ons meer wilt ontvangen, dan kunt u uzelf eenvoudig uitschrijven via de link onderaan de nieuwsbrief. Ook kunt u uzelf uitschrijven door contact op te nemen met de klantenservice.

Reviews

Wij maken gebruik van meerdere (externe) reviewplatformen waar u een review kunt achterlaten. Het is afhankelijk van het betreffende reviewplatform of u uw persoonlijke gegevens moet opgeven om een review te kunnen plaatsen, deze sturen wij niet door. In sommige gevallen benaderen wij onze klanten pro-actief voor het schrijven van een review. Hiervoor wordt uw naam en e-mailadres naar het betreffende reviewplatform gestuurd zodat een uitnodiging verzonden kan worden.

Webanalyse

Met behulp van het statistieken programma van Google (Google Analytics) is het voor ons mogelijk om fouten op te sporen en verbeteringen op de website aan te brengen. Google Analytics maakt gebruik van cookies die in uw browser worden opgeslagen. Hierdoor wordt gebruik van Google Analytics mogelijk. De door de cookie geregistreerde informatie (gebruik van de website en het IP-adres) wordt verzonden naar een server van Google.

Cookies

Wij maken gebruik van partners die, wanneer u een bezoek brengt aan onze website, één of meerdere cookies plaatsen op uw harde schijf. Het gaat hierbij om tijdelijke en/of permanente cookies. Deze worden automatisch gewist als de geldigheidsduur van de cookie verlopen is. De geldigheidsduur van een cookie kan uiteen lopen van 1 dag tot 10 jaar. De cookies bevatten geen persoonsgegevens met uitzondering van het IP adres. Ze dienen uitsluitend het doel reclame te tonen van producten waarin u geïnteresseerd bent (re-targetting). Voor meer informatie omtrent onze cookies verwijzen wij u naar ons cookiebeleid.

Social Media

Als u social media zoals Facebook en Instagram gebruikt, kunt u artikelen c.q. posts (van ons) delen met uw vrienden op uw social media account. Wij krijgen geen toegang tot uw social media account. Als u precies wil weten hoe uw gegevens door deze social mediapartijen worden gebruikt en hoe u instellingen kan aanpassen, raden wij u aan om het privacybeleid van deze partijen te raadplegen.

Acties / prijsvragen

Als u meedoet aan een actie of prijsvraag, kan het zijn dat wij uw naam, adres en e-mailadres vragen. Op deze manier kunnen wij u benaderen mocht het zo zijn dat u een van de winnaars bent. Meer gedetailleerde instructies vindt u in de deelnamevoorwaarden van de betreffende actie / prijsvraag, die gedurende de actie / prijsvraag op onze website worden gepubliceerd.

Fraude

Fraude is heel vervelend. Om fraude te onderzoeken, voorkomen en tegen te gaan, gebruiken wij klantgegevens. Als er sprake is van een verdenking, zijn wij verplicht om uw gegevens door te geven aan overheidsinstanties.

Retouren / garantie / reparatie

Voor de afhandeling van een retour, garantie en/of reparatie kunnen wij gebruik van uw gegevens. Voor het uitvoeren van een reparatie bij garantie van een bij ons aangekocht product, kunnen wij daarnaast gebruik maken van een andere partij (bijvoorbeeld de fabrikant). Wij dienen hier soms uw gegevens voor te verstrekken aan de betreffende derde. De doorgegeven gegevens mogen door deze derde alleen worden gebruikt om zijn taak te vervullen.

Uitvoering wettelijke plicht

Om te voldoen aan onze wettelijke plicht bewaren wij uw bestelhistorie inclusief betaalgegevens binnen de gestelde wettelijke termijn.

Verstrekking aan derden

Wij maken gebruik van externe dienstverleners die ons bijv. ondersteunen bij onze klantenservice, advertentie- en marketingcampagnes, bij de bezorging, afhandeling van het betaalverkeer, bij het leveren van onze digitale diensten, bij het doen van klantonderzoek, bij het verkrijgen van ratings en reviews, bij het leveren van financiële diensten enz. Wij delen alleen de gegevens als dat echt noodzakelijk is voor onze dienstverlening en eisen dat ze alleen gebruikt worden voor het doel waarvoor deze dienstverlener ze heeft gekregen.

Sommige cookie-ontwikkelaars hebben toegang tot de gegevens die cookies op onze website verzamelen. U leest hier meer over in ons cookiebeleid en het privacybeleid van deze partijen.

Wij verstrekken of verkopen uw gegevens nooit aan derden voor commerciële doeleinden.

Wij kunnen gegevens verstrekken aan bedrijven die juridisch verbonden zijn met ons en opgericht zijn in de Europese Economische Ruimte. Uw persoonsgegevens worden met die bedrijven gedeeld voor dezelfde doeleinden die in dit Beleid worden vermeld.

Hoe beschermen we uw persoonsgegevens?

We stellen alles in het werk om uw privacy en persoonsgegevens te beschermen. We gebruiken daarbij een combinatie van technische en organisatorische maatregelen om uw gegevens te beveiligen.

We slaan uw gegevens op in verschillende databases. Uw gegevens worden altijd opgeslagen binnen de Europese Unie.

We maken gebruik van gespecialiseerde profielen die verantwoordelijk zijn voor de beveiliging van ons netwerk, onze infrastructuur en onze informatiesystemen. Daarnaast gebruiken we verschillende soorten technische maatregelen om uw persoonsgegevens te beschermen tegen ongeoorloofde toegang, ongeoorloofd gebruik en verlies of diefstal van onze gegevens, waaronder: wachtwoordbeveiliging, firewalls, antivirusprogramma’s en toegangscontrole voor onze werknemers.

Geen enkele methode voor het doorsturen of opslaan van gegevens is echter onfeilbaar. Als er zich dus een inbreuk in verband met persoonsgegevens zou voordoen met nadelige gevolgen voor u, wordt u daarvan persoonlijk op de hoogte gebracht volgens de omstandigheden die door de wet worden bepaald.

Hoe lang bewaren we uw gegevens?

Wij verwerken en bewaren uw persoonsgegevens niet langer dan nodig is voor het doel waarvoor wij ze gekregen hebben of voor zover wij daartoe wettelijk verplicht zijn. Nadat het doel is vervallen of bereikt, worden uw persoonsgegevens gewist of beperkt. In geval van beperking worden uw gegevens gewist zodra de wettelijke, statutaire of contractuele bewaartermijn het wissen niet langer in de weg staan.

De bewaarperiode kan gelet op het bovenstaande verschillen naargelang de aard van de verwerking, maar enkele voorbeelden zijn:

  • Van de Belastingdienst moeten we onze administratie met uw factuur-, betaal- en bestelgegevens 7 jaar bewaren.
  • Inactieve klantaccounts verwijderen we na 7 jaar.
  • Als u uw product door ons laat repareren of vervangen, bewaren we uw melding en contactgegevens 7 jaar.
  • Opgenomen telefoongesprekken verwijderen we standaard na 30 dagen, tenzij we een wettelijke verplichting hebben om een gesprek langer te bewaren.
  • Als u zich heeft ingeschreven voor de nieuwsbrief en (gepersonaliseerde) marketingpromoties, dan bewaren we die toestemming 5 jaar lang. Ook als u op een gegeven moment beslist dat u de nieuwsbrief of marketingpromoties niet meer wilt ontvangen, bewaren we het intrekken van uw verzoek.

Wat zijn uw privacyrechten en hoe kunt u ze uitoefenen?

Een overzicht van uw rechten:

  • U heeft het recht op uitleg over hoe wij met uw persoonsgegevens omgaan.
  • U heeft het recht om altijd inzage te vragen in de persoonsgegevens die wij van u hebben.
  • U heeft het recht om uw persoonsgegevens te laten corrigeren als deze onjuist, verouderd en/of onvolledig zijn.
  • U heeft het recht om vergeten te worden. Dit betekent dat u bij ons altijd de mogelijkheid hebt om uw gegevens / account te laten verwijderen of corrigeren. Dit geldt overigens niet voor persoonsgegevens die wij nodig hebben voor bijvoorbeeld facturen voor onze boekhouding.
  • U heeft het recht om u te verzetten tegen direct marketing en profiling. Profiling is elke vorm van geautomatiseerde verwerking van persoonsgegevens zoals voorkeuren en het voorspellen van gedrag. Hierdoor kunnen wij bijvoorbeeld klantprofielen creëren en op basis daarvan een persoonlijk aanbod bieden. Indien u uw persoonsgegevens wilt inkijken, wijzigen of verwijderen, of u zich wil verzetten tegen het gebruik van uw persoonsgegevens voor marketingdoeleinden, dan kunt u contact met onze klantenservice opnemen. Uiteraard is het ook mogelijk uw gegevens aan te passen of te verwijderen in uw account op de website. Uitschrijven voor de nieuwsbrief doet u via de link onderaan de nieuwsbrief zelf. En wilt u helemaal geen cookies meer? Ook dat kunt u zelf regelen. Lees in ons cookiebeleid hoe u dat doet.

Wijzigingen in dit privacybeleid

Wij behouden ons het recht voor om wijzigingen aan te brengen in dit privacybeleid. Dat kan nodig zijn gezien de marktevoluties of nieuwe verwerkingsactiviteiten die we uitvoeren. Als u onze website gebruikt nadat er een wijziging werd aangebracht in dit Beleid, wordt er verondersteld dat u die wijziging aanvaardt, ongeacht of u dit Beleid hebt gelezen.

Heeft u vragen of klachten?

Voor vragen of klachten over uw gegevens en de bescherming van uw privacy kunt u contact opnemen met ons via info@gereedschap-plaza.nl .

U heeft ook het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.

Autoriteit Persoonsgegevens
Postbus 93374
2509 AJ Den Haag

Winkelwagen
Scroll naar boven